Omdat ons kantoorpand ook stroom en gas nodig heeft, heb ik afgelopen tijd met meerdere leveranciers gebeld. Vandaag belde ik Greenchoice omdat ik na 2 weken geen reactie had ontvangen op mijn offerte aanvraag.
Aan de telefoon werd ik goed behandeld en de meneer excuseerde zich dat de offerteaanvraag niet behandeld was. Toen hij echter vroeg wat ons geschatte verbruik was, vertelde hij mij dat ik niet bij de zakelijke / mkb afdeling moest zijn maar bij de consumenten. Ik vroeg “hoezo? ik wil voor mijn zaak een zakelijke aansluiting” waarop de meneer vertelde dat je geen zakelijke afnemer bent als je minder dan 10.000kwh per jaar verbruikt. Wat ik dus een bijzonder vreemde definitie vindt, en bovendien discriminerend.
Je mag blijkbaar als ondernemer niet “groen” zijn. (Voor ons nieuwe kantoorpand heb ik expres gekozen voor duurzame producten, zoals LED monitoren, zuinige computers, zuinige verlichting, etc.) Wat vrij bijzonder is omdat Greenchoice zelf wel voor groen staat.
Nee, geen Greenchoice voor ons als ze ons zo behandelen!
Geachte heer Kamphuis,
Allereerst hartelijk dank dat u uw interesse in Greenchoice getoond heeft.
Wij hebben uw persoonlijke weblog met veel interesse gelezen en waarderen elke feedback die wij krijgen op onze service. Graag informeer ik u dat het nooit de bedoeling is geweest van Greenchoice om u het gevoel te geven dat u niet welkom bent bij ons met uw bedrijf, zeker gezien de besparende maatregelen die u heeft genomen, die wij alleen maar kunnen waarderen. De inzet die u nu al toont op gebied van besparingen en verduurzaming in uw kantoorpand dient uiteraard beloond te worden en Greenchoice zakelijk is u derhalve graag van dienst met advies, en uiteraard met een goede aanbieding.
In de bedrijfsvoering van Greenchoice ligt de focus op onze klantenservice, een goed tarief en uiteraard duurzaamheid van de geleverde energie.
Bij grootschalige onderzoeken van de consumentenbond en de Vereniging van Huiseigenaren is dit ook duidelijk naar voren gekomen en zijn wij als beste leverancier getest.
Greenchoice hanteert, mede om de beste service te garanderen voor onze klanten, een scheiding tussen een ‘particulier verbruik’ (<10.000 KWh en/of 5.000 m3) en een 'zakelijk verbruik' (alles daarboven).
Dit is derhalve geenszins bedoeld om kleinere ondernemingen uit te sluiten voor onze zakelijke aanbiedingen, maar is vanuit een service oogpunt zo bepaald. Wij zouden u graag uitnodigen om contact met onze zakelijke afdeling op te nemen via ons lokale telefoonnummer 010-8500661, om u een nieuwe, scherpe zakelijke aanbieding te doen voor uw kantoorpand.
Wij hopen uw telefoontje te mogen ontvangen en dat wij alsnog bij kunnen dragen aan de verduurzaming van het kantoorpand!
Met vriendelijke groet,
Bastiaan de Boer
Greenchoice
[…] vond ik een reactie van GreenChoice op mijn post over Greenchoice. In de reactie wordt uitgelegd waarom deze splitsing tussen consument […]